Algemene voorwaarden Move For Fun

Versie: 24 januari 2025

1. Definities

In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende definities gebruikt:

1.1. Move For Fun, de V.O.F van Mats van der Meer en Nico van den Bos, gevestigd te Honderdland 720, Maasdijk onder KvK-nummer 93066252. 

1.2. Klant: iedere (rechts)persoon die een of meerdere diensten van Move For Fun afneemt. Met deze definitie wordt zowel Zakelijke klant als Consument bedoeld.

1.3. Zakelijke klant: iedere (rechts)persoon die handelt voor doeleinden binnen zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.

1.4. Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

1.5. Partijen: Move For Fun en Klant.

1.6. Opdracht: de opdracht die Klant geeft aan Move For Fun om een of meerdere diensten te verlenen.

1.7. Overeenkomst: de overeenkomst gesloten tussen Partijen (zoals bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot de overeenkomst op afstand en/of van opdracht en/of de huurovereenkomst).

1.8. Huurovereenkomst: de overeenkomst waarbij Move For Fun een zaak of een gedeelte daarvan tegen betaling verhuurt aan Klant. Daaronder vallen mede de afspraken in deze Algemene Voorwaarden, eventuele extra huurvoorwaarden, en instructies, e.d. omtrent de gehuurde / te huren zaak.

1.9. Zaak: een voor menselijke beheersing vatbaar stoffelijk object.

1.10. Het gehuurde: de gehuurde zaak of een gedeelte daarvan, inclusief alle eventuele bijgeleverde materialen, accessoires en overige toebehoren.

1.11. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen Move For Fun en Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, zonder dat Move For Fun en Consument tegelijk fysiek bij elkaar aanwezig zijn, en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand (zoals telefoon of internet).

1.12. Bedenktijd: de termijn waarbinnen Consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

1.13. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

1.14. Dag: kalenderdag.

1.15. Duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat Klant of Move For Fun in staat stelt om persoonlijk aan hem gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk maakt. Voorbeelden: papier, usb-sticks, cd-roms, dvd’s, geheugenkaarten, harde schijven van computers, en e-mails.

2. Toepasselijkheid

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:

  1. alle overeenkomsten tussen Move For Fun en Klant;
  2. de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het doen van een aanbod en offertes);
  3. eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.

2.2. Deze Algemene Voorwaarden worden op zo’n manier aan Klant ter beschikking gesteld dat deze door Klant op eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. 

2.3. Wanneer datgene wat vermeld is in artikel 2.2 niet mogelijk is, dan zal Move For Fun vóórdat de overeenkomst wordt gesloten, bekend maken waar deze Algemene Voorwaarden (digitaal) geraadpleegd kunnen worden, en dat zij op verzoek digitaal of andere wijze zullen worden verstuurd.

2.4. Partijen kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden, als zij dit uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en dit niet in strijd is met dwingend recht.

2.5. De toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van Klant wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

3. Aanbod & offertes

3.1. Het aanbod of een offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de aangeboden diensten.

3.2. Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod of een offerte binden Move For Fun niet. 

3.3. Een aanbod of offerte is maximaal 30 dagen geldig, tenzij:

  1. een andere aanvaardingstermijn in het in de offerte staat vermeld.
  2. het gaat om een aanbod op de website van Move For Fun. Dit aanbod staat zolang het online staat. 

3.4. Als Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

3.5. Opdrachten worden schriftelijk door Klant bevestigd. Wanneer Klant er op een andere manier dan schriftelijk mee instemt dat Move For Fun begint met het uitvoeren van de Opdracht, dan geldt de inhoud van de offerte of het aanbod als overeengekomen en zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Nadere mondelinge afspraken binden Move For Fun pas nadat deze schriftelijk door de Move For Fun zijn bevestigd. 

4. Totstandkoming van de overeenkomst

4.1. Een overeenkomst komt tot stand zodra Klant het aanbod heeft aanvaard en Klant heeft voldaan aan de gestelde voorwaarden.

4.2. Overeenkomsten worden zo spoedig mogelijk door Move For Fun bevestigd. In het bijzonder geldt in geval van overeenkomsten op afstand dat Move For Fun Consument een bevestiging van de overeenkomst verstrekt op een duurzame gegevensdrager. Dit moet Move For Fun doen binnen een redelijke termijn na het sluiten van de overeenkomst of voordat de dienst wordt uitgevoerd. Deze bevestiging bevat de in art. 6:230m lid 1 BW genoemde informatie, voor zover Move For Fun deze niet voor het sluiten van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager heeft verstrekt. Daarnaast bevat de bevestiging, voor zover van toepassing, de bevestiging van de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en de verklaring van Consument overeenkomstig artikel 14.10.

4.3. Zolang de ontvangst van de aanvaarding niet is bevestigd, dan mag Consument de overeenkomst ontbinden.

4.4. Het is na totstandkoming van de overeenkomst niet mogelijk de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen.

4.5. Indien Klant de overeenkomst wil wijzigen of aanvullen, dan mag Move For Fun het overeengekomen bedrag wijzigen en eventueel een meerprijs rekenen. 

5. Tarieven 

5.1. Alle tarieven die Move For Fun hanteert zijn in euro’s en exclusief eventuele overige kosten, zoals bijvoorbeeld, maar dit niet beperkt tot reiskosten en/of kosten voor het leveren en/of ophalen van een gehuurde zaak. Tarieven worden exclusief btw gecommuniceerd naar Zakelijke klant, en inclusief btw naar Consument.

5.2. Alle tarieven die Move For Fun hanteert die op haar website staan vermeld of die op een andere manier kenbaar zijn gemaakt, kan Move For Fun te allen tijde wijzigen, tenzij de overeenkomst al gesloten is.

5.3. Move For Fun mag na totstandkoming van de overeenkomst haar tarieven verhogen als gevolg van wettelijke regelingen.

6. Spoed

6.1. Indien Klant spoed heeft bij de uitvoering van een overeenkomst, dan mag Move For Fun een additionele 25% van haar regulier gehanteerde tarief in rekening te brengen. 

6.2. Er is sprake van spoed indien Klant de uitvoering van de overeenkomst binnen 3 kalenderdagen voltooid wil zien.

6.3. De uitvoering van de overeenkomst met spoed begint wanneer Move For Fun een schriftelijk akkoord op de offerte of het aanbod heeft ontvangen.

6.4. De verantwoordelijkheid van de daadwerkelijke voltooiing binnen 3 kalenderdagen ligt óók bij Klant. Van Klant wordt verwacht dat hij zo spoedig mogelijk reageert op bijvoorbeeld, maar dit is niet beperkt tot, vragen die Move For Fun stelt, zodat Move For Fun kan voldoen aan de wens om de overeenkomst binnen 3 kalenderdagen voltooien. 

6.5. Indien Move For Fun door toedoen/nalaten van Klant haar werkzaamheden niet kan afronden binnen de termijn genoemd in lid 2, dan blijft Klant het spoedtarief verschuldigd.

6.6. Indien na aanvang van de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat de overeenkomst geen spoed meer heeft, dan blijft Klant het spoedtarief verschuldigd.

7. Betaling

7.1. Betaling dient bij aankoop via de website per direct te worden voldaan. In geval de betaling per factuur verloopt, dan moet de betaling binnen de termijn vermeld op de factuur na de factuurdatum worden voldaan. Uitzondering op vorige zinnen is als er iets anders is overeengekomen.

7.2. Move For Fun mag voorafgaand haar diensten factureren.

7.3. De vergoeding die Move For Fun aan Consument vraagt voor het gebruik van een bepaald betaalmiddel bedraagt ten hoogste de kosten van het gebruik daarvan voor Move For Fun.

7.4. Zakelijke klant dient de betaling zonder opschorting of verrekening te voldoen. 

7.5. Indien Consument niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, wordt hij tweemaal door Move For Fun in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14 dagen aan zijn betalingsverplichting te voldoen. 

7.6. Indien Zakelijke klant niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, wordt hij tweemaal door Move For Fun in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 7 dagen aan zijn betalingsverplichting te voldoen. 

7.7. Indien betaling door Klant uitblijft na de in een van de vorige twee leden genoemde betalingsherinneringen, dan is hij de wettelijke (handels)rente verschuldigd en dan mag Move For Fun de buitengerechtelijke kosten in rekening brengen. Het bedrag voor buitengerechtelijke kosten bestaat uit minstens € 40 en is Klant zonder aanmaning verschuldigd vanaf de dag nadat de overeengekomen uiterste dag van betaling is verstreken.

7.8. In geval van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surséance van betaling van Klant zijn de verplichtingen van Klant jegens Move For Fun onmiddellijk opeisbaar en mag Move For Fun haar werkzaamheden opschorten of beëindigen.

8. Attractieverhuur / Partyverhuur

Algemeen

8.1. Een zaak of een gedeelte daarvan wordt door Klant gehuurd tot en met de afgesproken datum en het afgesproken tijdstip.

8.2. Het gehuurde blijft ten allen tijde eigendom van Move For Fun.

8.3. Move For Fun mag een waarborgsom vragen voor het gehuurde. Deze dient vooraf betaald te worden. De hoogte van de waarborgsom wordt door Move For Fun bepaald. De waarborgsom is geen voorschot op de huur en wordt aan Klant geretourneerd op het moment dat Klant aan al zijn verplichtingen heeft voldaan.

8.4. Klant wordt vermoed het gehuurde in onbeschadigde toestand te hebben ontvangen.

8.5. Indien bij aflevering van het gehuurde niemand verschijnt of aanwezig is op de afgesproken plaats, dan mag Move For Fun de volledige huursom over de gehele overeengekomen periode in rekening brengen.

Verplichtingen Klant

8.6. Klant is verplicht zich, naast deze Algemene Voorwaarden, te houden aan een eventueel apart van deze Algemene Voorwaarden geleverde gebruiksaanwijzing en/of huurvoorwaarden, behorend bij het gehuurde.

8.7. Klant is verplicht zich ten aanzien van het gebruik van het gehuurde als een goed huurder te gedragen.

8.8. Klant mag het gehuurde alleen gebruiken zoals overeengekomen. Als daarover niets is overeengekomen, dan mag de zaak alleen gebruikt worden waartoe het naar zijn aard bestemd is.

8.9. Klant dient voorafgaand de huurovereenkomst zelf te zorgen voor bepaalde vergunningen, ontheffingen, beschikkingen, en dergelijke om het gehuurde te plaatsen en te gebruiken. Klant blijft het geheel overeengekomen tarief verschuldigd indien blijkt dat Klant geen vergunning, ontheffing, beschikking o.i.d. heeft kunnen krijgen.

8.10. Klant is zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor lasten, boetes, en dergelijke omtrent het gehuurde tijdens de huurovereenkomst, behalve als Move For Fun hier verantwoordelijk of aansprakelijk voor is.

8.11. Klant dient zich te houden aan alle instructies die Move For Fun geeft omtrent het gehuurde. Daaronder vallen ook instructies omtrent het op- en afbouwen.

8.12. Mocht blijken dat het gehuurde niet geplaatst kan worden door belemmerende omstandigheden, dan levert Move For Fun het gehuurde af zover mogelijk in de belemmerende omstandigheden, en dient Klant ervoor zorg te dragen dat het gehuurde op de gewenste plaats komt. Het niet kunnen plaatsen van het gehuurde op de gewenste locatie door Move For Fun geeft geen recht tot opzegging, schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

8.13. Bij gebruik van attracties dient altijd een volwassene aanwezig te zijn.

8.14. Klant is verplicht kleine herstellingen te doen aan de zaak, tenzij deze nodig zijn geworden door het tekortschieten van Move For Fun in de nakoming van zijn verplichting tot het verhelpen van gebreken.

8.15. Klant dient Move For Fun te allen tijde toegang tot de gehuurde zaak te verschaffen.

8.16. Klant mag het gehuurde doorverhuren aan een derde, mits Klant hem onderwerpt aan deze Algemene Voorwaarden en de eventuele apart geleverde gebruiksaanwijzing en/of huurvoorwaarden behorend bij de gehuurde zaak.

8.17. Klant blijft in geval hij het gehuurde doorverhuurt, verantwoordelijk en aansprakelijk voor het gehuurde.

Gebreken

8.18. Een gebrek is een eigenschap van het gehuurde of een andere omstandigheid die niet aan Klant kan worden toegeschreven. Hierdoor kan het gehuurde niet het genot bieden dat Klant redelijkerwijs mag verwachten bij het aangaan van de huurovereenkomst voor een goed onderhouden zaak van dat soort.

8.19. Klant is verplicht elke schade en elk gebrek aan het gehuurde onmiddellijk aan Move For Fun te melden. 

8.20. Move For Fun is verplicht op verlangen van Klant gebreken te verhelpen, tenzij dit onmogelijk is of uitgaven vereist die in de gegeven omstandigheden redelijkerwijs niet van Move For Fun zijn te vergen.

8.21. De verplichting uit vorig lid geldt niet ten aanzien van:

  1. kleine herstellingen waartoe Klant verplicht is zoals genoemd in lid 14 van dit artikel;
  2. gebreken voor het ontstaan waarvan Klant tegenover Move For Fun aansprakelijk is.

8.22. Als Move For Fun het gebrek niet oplost, mag Klant het zelf oplossen en de redelijke kosten daarvoor bij Move For Fun in rekening brengen. Klant kan er ook voor kiezen deze kosten van de huurprijs af te trekken.

8.23. Klant kan in geval van vermindering van huurgenot door een gebrek een evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan Move For Fun of waarop het gebrek al in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot op de dag waarop het gebrek is verholpen.
8.24. Klant heeft geen aanspraak op huurvermindering voor gebreken die hij krachtens lid 14 van dit artikel verplicht is te verhelpen, of voor het ontstaan waarvan hij tegenover Move For Fun aansprakelijk is.

8.25. Los van de gevolgen van het niet nakomen van de verplichting uit lid 20 van dit artikel, moet Move For Fun de schade vergoeden die veroorzaakt is door een gebrek:

  1. als dat gebrek na het sluiten van de overeenkomst is ontstaan en aan Move For Fun toe te rekenen is;
  2. als het gebrek al aanwezig was op het moment van het sluiten van de overeenkomst, en Move For Fun hiervan op de hoogte was of had moeten zijn, of tijdens het sluiten van de overeenkomst Klant te kennen heeft gegeven dat het gehuurde het gebrek niet had. 

8.26. Indien een gebrek dat Move For Fun zoals genoemd in lid 20 van dit artikel niet verplicht is te verhelpen, het genot dat Klant mocht verwachten geheel onmogelijk maakt, dan is zowel Klant als Move For Fun bevoegd de huurovereenkomst schriftelijk te ontbinden.

8.27. Wanneer een van Partijen verplicht is tot schadevergoeding voor een gebrek, dan omvat dat ook de veroorzaakte schade door het eindigen van de huurovereenkomst op grond van vorig lid.

Aansprakelijkheid m.b.t. huurovereenkomsten

8.28. Klant is aansprakelijk voor schade aan de verhuurde zaak die is ontstaan door een hem toe te rekenen tekortschieten in de nakoming van een verplichting uit de huurovereenkomst. 

8.29. Alle schade wordt vermoed te zijn ontstaan conform vorig lid, behalve brandschade.

8.30. Als Klant anderen toestaat om het gehuurde te gebruiken of erop aanwezig te zijn, dan is Klant net zo verantwoordelijk voor hun gedrag als voor zijn eigen gedrag.

8.31. Als Klant gebreken ontdekt aan het gehuurde of als anderen hem storen in het gebruik ervan of beweren er enig recht op te hebben, dan moet Klant dit onmiddellijk aan Move For Fun laten weten. Als Klant dit nalaat, is hij verantwoordelijk voor eventuele schade die door zijn nalatigheid is veroorzaakt aan Move For Fun.

8.32. Move For Fun is niet aansprakelijk voor schade indien Klant de door Move For Fun gegeven instructies niet opvolgt.

8.33. Zakelijke klant vrijwaart Move For Fun voor alle lasten, boetes en andersoortige maatregelen of straffen die aan Move For Fun worden opgelegd ter zake van gedurende de duur van de huurovereenkomst gepleegde overtredingen.

Tussentijdse beëindiging / einde huurovereenkomst

8.34. Partijen kunnen de overeenkomst niet tussentijds opzeggen. 

8.35. Uitzonderingen op vorig lid zijn:

  1. wanneer er zeer slecht weer voorspeld is. Onder zeer slecht weer wordt verstaan: wind vanaf windkracht 5, onweer en alle andere weersomstandigheden waarbij de veiligheid van gebruikers in gevaar kan komen.
  2. wanneer zich een dringende reden voordoet die dit rechtvaardigt. Hiervan is in ieder geval sprake van indien de andere partij:
  1. failliet is verklaard;
  2. (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
  3. zijn bedrijf heeft stilgelegd of aan het liquideren is;
  4. ondanks sommatie de verplichtingen uit deze overeenkomst niet (voldoende) nakomt, dan wel er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat de andere partij deze verplichtingen niet zal nakomen;
  5. zich schuldig maakt aan fraude, handelingen in strijd met de wet en/of regelgeving, of onbetamelijk gedrag op grond waarvan van de andere partij in redelijkheid niet verwacht kan worden de overeenkomst voort te zetten;
  6. toegelaten is tot de wettelijke schuldsanering;
  7. overlijdt.

8.36. In geval van lid 35, sub A, kan er door Klant alleen kosteloos opgezegd worden, indien dit uiterlijk 12 uur gedaan wordt vóór het afgesproken ophaal- of aflevermoment.

8.37. In geval van zeer slecht weer zoals genoemd in lid 35 sub A, kan Klant het afgesproken ophaal- of aflevermoment ook verzetten in plaats van de gehele overeenkomst opzeggen. Klant dient binnen 2 weken een nieuwe datum te kiezen.

8.38. Klant dient het gehuurde na afloop van de huurovereenkomst naar het oordeel van Move For Fun netjes verpakt, schoon, droog en in goede staat terug te leveren. Indien het gehuurde niet schoon of droog is, dan mag Move For Fun extra kosten rekenen voor de schoonmaak ervan.

8.39. Indien Move For Fun het gehuurde komt ophalen, dan moet Klant ervoor zorgen dat er iemand aanwezig is ten tijde van het halen van het gehuurde op de afgesproken tijd.

8.40. Indien overeengekomen is dat Klant het gehuurde zelf terugbrengt, dient hij dit te doen op de afgesproken datum en het afgesproken tijdstip.

8.41. Houdt Klant na het einde van de huurovereenkomst het gehuurde onrechtmatig onder zich, dan kan Move For Fun over de tijd dat Move For Fun het gehuurde mist, een vergoeding vorderen gelijk aan de huurprijs. Daarnaast kan Move For Fun, indien haar schade meer dan deze vergoeding bedraagt, schadevergoeding vorderen voor dit meerdere.

9. Kinderfeestjes

9.1. Indien er na het sluiten van de overeenkomst toch minder kinderen meedoen aan een kinderfeestje dan is afgesproken, dan blijft Klant het overeengekomen bedrag verschuldigd.

9.2. Kinderfeestjes kunnen door Klant tot 3 uur van tevoren kosteloos verzet worden. Indien een kinderfeestje binnen 3 uur voor de afgesproken tijd wordt verzet, dan mag Move For Fun een additionele 35% van het overeengekomen bedrag in rekening brengen.

9.3. Move For Fun kan een kinderfeestje naar eigen inzicht verzetten door weersomstandigheden of de optie geven het kinderfeestje te verplaatsen naar een binnenlocatie. Move For Fun laat dit tijdig weten.

9.4. Indien een kinderfeestje verplaatst wordt naar een binnenlocatie door weersomstandigheden, dan komen hier extra kosten bij voor rekening van Klant.

9.5. Indien een kinderfeestje verzet wordt door Klant of Move For Fun, dan moet Klant binnen 2 weken een nieuwe datum voor het kinderfeestje inplannen.

9.6. Klant dient er voor te zorgen dat alle kinderen die meedoen aan het kinderfeestje indien de aard van het kinderfeestje er om vraagt:

  1. sportkleding dragen;
  2. sportschoenen dragen, eventueel geschikt voor in een zaal indien het kinderfeestje in een zaal plaatsvindt;
  3. een bidon mee hebben;
  4. zonnebrand mee hebben en gebruiken.

9.7. Klant kan de overeenkomst tussentijds opzeggen. Klant is dan wel eventuele schadevergoeding aan Move For Fun verschuldigd. Als het herroepingsrecht niet (meer) van toepassing is, dan blijft Klant het geheel overeengekomen tarief verschuldigd.

10. Vakantiefun activiteiten / schoolactiviteiten / clinics (kinderen)

10.1. Klant dient zich te houden aan alle instructies die Move For Fun geeft. 

10.2. Clinics / activiteiten kunnen niet verzet worden door Klant.

10.3. Move For Fun kan clinics / activiteiten naar eigen inzicht verzetten door weersomstandigheden. 

10.4. Indien sprake is van de situatie uit vorig lid, dan moet Klant binnen 2 weken nadat er nieuwe data voor de activiteiten zijn voorgesteld door Move For Fun, een keuze maken over wanneer de activiteiten / clinics plaats dienen te vinden.

10.5. Klant dient er voor te zorgen dat alle kinderen die meedoen aan de activiteiten / clinics:

  1. sportkleding dragen;
  2. sportschoenen dragen, eventueel geschikt voor in een zaal indien de activiteiten in een zaal plaatsvinden;
  3. een bidon mee hebben;
  4. zonnebrand mee hebben en gebruiken.

10.6. Consument kan de overeenkomst tussentijds opzeggen. Consument is Move For Fun dan eventuele schadevergoeding verschuldigd. 

10.7. Zakelijke klant kan de overeenkomst tussentijds opzeggen. Zakelijke klant blijft in dat geval het geheel overeengekomen bedrag verschuldigd, inclusief een eventuele schadevergoeding.

10.8. Move For Fun mag de overeenkomst tussentijds opzeggen indien zich een dringende reden voordoet die dit rechtvaardigt. Hiervan is in ieder geval sprake van indien Klant:

  1. failliet is verklaard;
  2. (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
  3. zijn bedrijf heeft stilgelegd of aan het liquideren is;
  4. ondanks sommatie de verplichtingen uit deze overeenkomst niet (voldoende) nakomt, dan wel er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat de andere partij deze verplichtingen niet zal nakomen;
  5. zich schuldig maakt aan fraude, handelingen in strijd met de wet en/of regelgeving, of onbetamelijk gedrag op grond waarvan van de andere partij in redelijkheid niet verwacht kan worden de overeenkomst voort te zetten;
  6. toegelaten is tot de wettelijke schuldsanering;
  7. overlijdt.

11. Sportoriëntatie

11.1. Artikel 10.5 is van overeenkomstige toepassing.

11.2. Klant heeft geen recht op (gedeeltelijke) restitutie als na het sluiten van de overeenkomst blijkt dat het kind van Klant niet kan op (een van) de afgesproken data. Hieronder valt ook dat er geen recht op (gedeeltelijke) restitutie is als het kind ziek is op (een van) de afgesproken data.

11.3. Klant heeft geen recht op (gedeeltelijke) restitutie wanneer Klant tussentijds wil opzeggen. Uitzondering is als het herroepingsrecht van toepassing is.

12. Activiteiten voor volwassenen

12.1 Artikelen 9.2 t/m 9.5 en 10.5 zijn van overeenkomstige toepassing op activiteiten voor volwassenen.

12.2. Indien na het sluiten van de overeenkomst blijkt dat er minder deelnemers aan een activiteit zullen meedoen dan oorspronkelijk is overeengekomen, dan blijft Klant het totaal overeengekomen bedrag verschuldigd.

12.3. Indien na het sluiten van de overeenkomst blijkt dat er meer deelnemers aan een activiteit mee zullen doen dan oorspronkelijk is overeengekomen, dan mag Move For Fun een meerprijs rekenen aan Klant.

12.4. Indien Klant de overeenkomst tussentijds wil opzeggen, dan blijft hij het totaal overeengekomen bedrag verschuldigd, tenzij het herroepingsrecht van toepassing is.

13. Cadeaubonnen

13.1. Cadeaubonnen zijn twee jaar geldig vanaf dag van aankoop.

13.2. Een cadeaubon kan net zo vaak gebruikt worden tot het tegoed dat er op staat, op is.

13.3. Een cadeaubon mag in samenhang met andere lopende kortingen gebruikt worden.

13.4. Een cadeaubon mag na overleg met terugwerkende kracht worden verrekend.

14. Herroepingsrecht

Algemeen

14.1. Consument mag de overeenkomst op afstand binnen een bedenktijd van 14 dagen te herroepen. 

14.2. De bedenktijd gaat in op de dag dat de overeenkomst op afstand wordt gesloten. 

14.3. Wanneer Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dan meldt hij dit door middel van het modelformulier voor herroeping (bijlage 1), of op een andere ondubbelzinnige wijze aan Move For Fun.

14.4. Move For Fun stuurt na melding van herroeping Consument zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging.

14.5. Move For Fun vergoedt alle betalingen door Consument gedaan, binnen 14 dagen vanaf de dag dat Consument de herroeping meldt, met inbegrip van leveringskosten.

14.6. Move For Fun maakt voor betalingen bedoeld in artikel 14.5 gebruik van hetzelfde betaalmiddel als door Consument is gebruikt, tenzij Consument uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en de Consument hierdoor geen kosten heeft.

14.7. Move For Fun is bij terugbetaling zoals genoemd in artikel 14.5 niet verplicht bijkomende kosten te betalen indien Consument uitdrukkelijk voor een andere wijze van de door Move For Fun aangeboden minst kostbare wijze van terugbetaling en/of standaardlevering heeft gekozen. 

14.8. Het risico en de bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij Consument.

Uitzonderingen

14.9. Het herroepingsrecht geldt niet voor Zakelijke klant.

14.10. Consument heeft geen herroepingsrecht in geval hij een dienst afneemt van Move For Fun, de nakoming daarvan al heeft plaatsgevonden, de uitvoering van de dienst is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van Consument, en Consument verklaard heeft afstand te doen van zijn herroepingsrecht zodra Move For Fun zou aanvangen met nakoming van de overeenkomst.

14.11. Consument heeft geen herroepingsrecht in geval van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomst een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming is voorzien. 

15. Overmacht

15.1. Move For Fun hoeft haar verplichtingen uit de overeenkomst niet na te komen indien nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is geworden door overmacht. 

15.2. Onder overmacht wordt verstaan elke niet-toerekenbare onmogelijkheid om de verplichtingen van de overeenkomst na te komen, zoals onder andere, maar niet uitsluitend: brand, ongevallen, ziekte, overheidsmaatregelen, epidemieën, en pandemieën.

15.3. Klant wordt zo spoedig mogelijk door Move For Fun op de hoogte gesteld van de overmachtsituatie.

15.4. In geval van overmacht, zoekt Move For Fun samen met Klant een passende oplossing om de overeenkomst alsnog na te komen.

15.5. In geval van overmacht is Move For Fun niet tot vergoeding van schade gehouden.

15.6. Wanneer Klant een fysieke afspraak wil verzetten vanwege een pandemie of epidemie, maar overheidsmaatregelen de voortzetting van de overeenkomst, al dan niet in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, dan mag Move For Fun de schade die zij lijdt door de verzetting in rekening brengen. 

15.7. In geval van overmacht heeft Zakelijke Klant geen recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst, tenzij anders overeengekomen.

15.8. In geval van overmacht heeft Zakelijke Klant geen recht zijn verplichtingen op te schorten, tenzij anders overeengekomen.

16. Aansprakelijkheid ten opzichte van Consumenten

16.1. Move For Fun is alleen aansprakelijk voor schade die aan Move For Fun is toe te rekenen.

16.2. Move For Fun kan niet aansprakelijk worden gesteld voor beschadiging, verlies, diefstal of het zoekraken van eigendommen van Consument op het terrein waar de door Move For Fun georganiseerde activiteiten plaatsvinden.

16.3. Consument dient zich te allen tijde te gedragen conform de instructies, aanwijzingen en gedragsregels die worden gegeven door Move For Fun. Indien Consument weigert deze op te volgen, dan is Move For Fun niet aansprakelijk voor de eventueel daaruit voortvloeiende schade.

16.4. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd. 

17. Aansprakelijkheid ten opzichte van Zakelijke klanten

17.1. Artikel 16 is ook van toepassing op Zakelijke Klanten.

17.2. Indien Move For Fun aansprakelijk is voor enige schade, is zij slechts aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit of verband heeft met de overeenkomst (“directe schade”). Onder directe schade wordt verstaan:

  1. redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze Algemene Voorwaarden;
  2. redelijke kosten gemaakt om een gebrekkige prestatie van Move For Fun aan de overeenkomst te laten beantwoorden voor zover deze aan Move For Fun toegerekend kunnen worden;
  3. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot voorkoming of beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

17.3. Move For Fun is tegenover Zakelijke klant niet aansprakelijk voor indirecte schade, ofwel schade die niet in rechtstreeks causaal verband staat met een toerekenbare tekortkoming van Move For Fun. Hieronder wordt begrepen, maar dit is niet beperkt tot: gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

17.4. Zakelijke Klant vrijwaart Move For Fun ter zake van aanspraken van derden, die stellen schade te hebben geleden door of in verband met de werkzaamheden die door Move For Fun ten behoeve van Zakelijke klant zijn uitgevoerd.

17.5. Indien Move For Fun aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

18. Klachten

18.1. Klachten over de (uitvoering van de) overeenkomst, moeten binnen bekwame tijd nadat Klant een gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Move For Fun. 

18.2. Indien een gebrek later dan de in het vorige lid genoemde termijn wordt gemeld, dan kan Klant geen beroep meer doen op prijsvermindering, herstel, vervanging of ontbinding van de overeenkomst of op een schadevergoeding.

18.3. Move For Fun beantwoordt klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Indien de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, dan laat Move For Fun binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht aan Klant weten wanneer Klant een antwoord kan verwachten.

18.4. Klant dient Move For Fun in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

18.5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

19. Overige bepalingen

19.1. Op de rechtsverhouding tussen Move For Fun en Klant is het Nederlands recht van toepassing.

19.2. Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen het geschil in onderling overleg te beslechten.

19.3. Move For Fun is op ieder moment bevoegd wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. Move For Fun zendt de gewijzigde voorwaarden tijdig toe aan Klant.

19.4. Is geen tijdstip van inwerkingtreding medegedeeld aan Klant, dan treden de wijzigingen jegens Klant in werking wanneer hem de wijziging is medegedeeld.

19.5. Bij nietigheid of vernietigbaarheid van een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden, zullen de overige bepalingen van kracht blijven. 

19.6. In het geval van nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling, zullen Partijen in overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.

Bijlage 1

Modelformulier voor herroeping

Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.

Aan:
Move For Fun
Honderdland 720
2676 LV Maasdijk
info@moveforfun.nl

Ik/Wij (*) deel/delen (*) Move For Fun hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

Naam/Namen consument(en)


Adres consument(en)

Handtekening van consument(en)

[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]

Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.